Ringsted by

Nyudviklet dieselmotor placerer Mercury som markedsleder

Efter 3 års udvikling er Mercury nu klar til levering af en helt ny type dieselmotorer, som forventes at revolutionere markedet.

Forestil dig en indenbords dieselmotor med et nyudviklet og vandkølet VGT-turboaggregat samt commenrail-brændstofindsprøjtning. Så er der lagt op til ekstraordinær præstation, forbedret accelleration og tophastighed.

At motorerne så samtidig opfylder de nyeste EU krav til forurening (Tier-3 krav) er naturligvis en selvfølge. Det betyder både forbedret brændstoføkonomi såvel som formindsket udslip af farlige stoffer i vores havvand.

Med andre ord har Mercury i den grad lagt sig i selen, da de brugte de sidste 3 år på udvikling af de nye 3-liters indenbords bådmotorer. Allerede her fra efteråret kan motorerne findes hos de danske Mercury forhandlere. Både med 230 hk og 270 hk.

De nye dieselmotorer er fuldt kompertible med Mercury SmartCraft teknik, hvorved brugeren har direkte adgang til en stor mængde motorrelateret information. Ligeledes kan de integreres med Mercury Joystick Piloting (JPI) for indenbordsmotorer samt Joystck Piloting til indenbords motorer med drev (JPS).

“Vi oplever en forøget efterspørgsel på dieselmotorer, som er lette at installere, konfigurere og servicere. Med andre ord en motor, der gør sejlerlivet let og enkelt.” Fortæller Ringhard Burk, Senior direktør for drev og indenbordsmotorer om baggrunden for udviklingen af de nye dieselmotorer.

En Mercury ejer ved, at en Mercury motor er lig med lang levetid. Det har man også sikret at de nye motorer kan opfylde gennem intensive afprøvninger, der er langt mere krævende end en motor normalt udsættes for.

På hjemmesiden mercurymarine.dk under menupunktet “Brochurer” finder du nærmere specifikationer på selve motoren.

Kommentarer