Magaxin

Målrettet annoncering på Google

Artiklen er sponsoreret.

Har I brug for mere synlighed digitalt? Det er alfaomega for, at man bliver opdaget af de generelle brugere og forbrugere, men hvilke tiltag skal I egentlig gøre jer, for at I vil blive opdaget på diverse forskellige hjemmesider? Først og fremmest kan annoncering på Google virkelig vise sig at være vejen frem – for hvor går du selv hen, hvis du skal finde informationer?

For de fleste vil svaret på det spørgsmål være Google. Et Google Ads-bureau vil kunne yde rådgivning og service om, hvordan du bedst udnytter Googles algoritme til, at netop jeres produkter bliver promoveret på søgemaskinen. Det er muligt at købe sig til annoncer, der ligger nummer et i køen, men det kræver stadig, at I skræddersyer annoncen – for I er mange om buddet, så alene det, at der er betalt for annoncen, garanterer ikke, at det er den øverste annonce på Google.

Hvad er forskellen på annoncerne?

Måske du har lagt mærke til, at Google Ads ikke nødvendigvis er magen til annoncer på Amazon eller på andre søgemaskiner, hvor det kan have relevans. Det skyldes, at de forskellige søgemaskiner har forskellige algoritmer, og at annoncerne derfor skal kunne tilpasses netop disse hjemmesider. Amazon er bygget med salg og køb for øje, mens Google både har det men også informations- og vidensdeling og meget andet som en del af hovedfokus.

Det er noget af det, der kan kræve lidt ekspertise, og det kan I få ved et SEO-bureau, der har en række medarbejdere tilknyttet, som kan hjælpe jer med netop det. Google har gennem de senere år desuden udviklet den specielle Google Shopping, som netop er annoncer for forskellige produkter, hvor det er muligt at købe direkte fra et link, der dukker op – det kræver væsentligt færre klik, end det tidligere har været nødvendigt. I kan se meget mere om Google Ads på hjemmesiden.

Kommentarer