Ringsted by

Biblioteket indfører tidsbestilling på Borgerservice

For at reducere ventetiden, når man har ærinder i Borgerservice, får borgerne nu deres egen tid på dagen, hvor Borgerservice er klar til at tage imod. Ligesom hos lægen eller frisøren skal man bestille en tid, inden man kommer.

Det skriver Ringsted Bibliotek i en pressemeddelelse.

Tidsbestilling bliver nu også hverdagen på Ringsted Bibliotek og Borgerservice, hvor indførelsen af et nyt online bookingsystem medfører at borgerne digitalt skal booke tid til ekspeditioner i borgerservice.

Det betyder, at det er slut med lang ventetid i Borgerservice. Der skal ikke bestilles tid til biblioteksbetjening.

– Det nye bookingsystem betyder kortere ventetid og mere fleksibilitet, fordi borgerne digitalt skal bestille en tid. På den måde er man sikker på at blive betjent på det tidspunkt, der passer borgeren bedst, fortæller souschef Søren Forsmann.

Han understreger, at det naturligvis er muligt at få hjælp til at bestille en tid, enten over telefonen eller ved at møde personligt op i Borgerservice.

Det nye bookingsystem på Ringsted Bibliotek og Borgerservice træder i kraft tirsdag den 10. oktober, men allerede fra onsdag den 27. september kan man begynde at booke tider via ringsted.dk. Skal man i Borgerservice inden den 10. oktober, skal man møde op og trække et nummer og vente i venteområde som hidtil.

Fælles information

Samtidig med indførelsen af bookingsystem samles biblioteks- og borgerserviceinformationen. Det sker efter, at personalet er blevet uddannet til at hjælpe med informationshenvendelser for både bibliotek og borgerservice.

Målet er at give Ringsteds borgere en mere fleksibel og all-round informationshjælp og at tage højde for de tidspunkter på dagen, hvor der er ekstra travlt.

Hvis man går længere ind i biblioteket, vil der stadig være et ”bibliotekarbord”, hvor personalet også er klar til at hjælpe personligt.

Kommentarer